Kan man lige være lidt serviceminded, tak!

Jeg var længe på arbejde i går. Lige da jeg stod med det ene ben ude af døren, kom der én og spurgte, om jeg havde mulighed for at blive et par timer længere. Jeg kunne have sagt nej, hvis jeg ikke kunne, men jeg kunne godt. Og det giver jo også ekstra penge på kontoen. Men det blev så en arbejdsdag på 10 timer. Så jeg var træt, da jeg kom hjem. Jeg havde dog ikke nogen planer for i dag andet end jeg skulle have købt ind, og så skulle jeg lige på apotek efter nogle pamol. Da jeg kommer ind på apoteket går der en mand ind på apoteket. Han trækker et nummer, og så trækker jeg et nummer bagefter. Mens vi venter kommer der andre kunder ind, som også trækker et nummer. Så bliver det mandens tur. Da han så er færdig, så regner jeg med at det er min tur. Der er to kasser åben, og der står en kunde ved den anden kasse. Og pludselig står der et nummer på tavlen tre-fire numre over mit. Jeg er sådan lidt, hvad med mit nummer. Pigen i kassen har vist trykket for mange gange på knappen. Og hun bliver lidt forlegen på den sådan negative måde. Hun undskylder godt nok, men er også sådan: "hvad skal du så have, så?" og heldigvis var det da kun pamol. Det var blevet mere akavet, hvis det havde været noget mod skede svamp eller kondomer. Og hvis jeg havde haft brug for et godt råd, så var det da blevet ekstra akavet. Så går jeg i Rema1000 bagefter, og der havner jeg i en kasse med verdens sureste kassemedarbejder. Hun havde da gnasket godt og grundigt i en citron fra morgenen af. Hun kiggede ikke på mig, hun hilste knap nok, og mine varer blev losset igennem, som om det var den største plage for hende. Og bonnen var jeg nødt til selv at bede om. Jeg blev så heller ikke ønsket hverken en god dag eller weekend. Ikke at hun havde behøvet det, hvis hun ellers havde været høflig. Hvis det ikke var fordi jeg plejer at have gode oplevelser med de to butikker, så kunne jeg næsten få lyst til at boykotte dem. Men jeg plejer at blive behandlet ordentlig begge steder, og hvis jeg skal være helt ærlig, så ville mine indkøb også blive mere besværlige, hvis jeg skulle gå andre steder hen. Det var da også uheldigt, at det skulle gå sådan begge steder den samme dag. Men konklusionen er, at hvis man ikke orker at være høflig og servicemindet, så skal man ikke stå i butik. For det ødelægger altså kundernes humør, hvis man er en røv overfor dem. Nå, men jeg skal ikke ud og møde andre mennesker i dag. Gudskelov!! The value of customer service for your Supply Chains - Learn About Logistics